3 apr. 2014

Vänta med att ta med den unga damen hem

På vägen till föreläsningen med Bea Uusma säger jag till T att jag börjar bli oroväckande enkelspårig. Det är projektet hit och bloggen dit, homogenitet och antirasim för hela slanten. T svarar att det är Ok för det är en period. Och så får det vara.

Bea Uusma fascinerar. Hon har verkligen snöat in på ingenjör Andrés luftfärd med vätgasballongen Örnen, och följer i hans spår för att ta reda på vad som verkligen hände där i snön på Vitön år 1897. Av en slump återfinns kropparna av de tre nordpolsfararna 33 år senare. Och sedan dess har teorierna avlöst varandra om hur och varför.

Brev nr 5, i vilket Modern fint men mycket bestämt nekar Otto ta hem "fröken Vera" på besök över julen. Modern verkar redan i förra brevet ha bestämt sig för att fröken Vera inte är något för Otto. Tur var väl det för mig för då hade inte jag funnits. Jag undrar om det då suttit en annan person här och skrivit inlägg?

Nytt brev, nr 5,  inlagt på Danska brev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar